2009. április 10., péntek

Vegán húsvéti sonka ( szejtánból )

Sokkal korábban szerettem volna már kikísérletezni a vegán húsvéti sonka receptjét, de ilyen - olyan okoknál fogva eddig nem jutott rá időm / lehetőségem. De talán még így az utolsó pillanatban sem késő megosztani Veletek ezt a kísérleti receptet. Kísérleti, mert bizony még magam sem győződtem meg róla, hogy nem lőttem - e nagyon mellé; ma este talán már többet fogok tudni, akkor tervezem felvágni és megkóstolni ezt a szejtánból és tofuból ( ez utóbbi helyettesíthető fehérbabbal ) készült sonka - szerűséget. Addig is nézegessétek, barátkozzatok a gondolattal és lépjetek a tettek mezejére, ha úgy gondoljátok! :o)



Én ezzel a "kétes" recepttel szeretnék minden kedves olvasónknak Kellemes Húsvétot kívánni! :o)


Vegán húsvéti sonka ( sk. )


2 + ¾ csésze szejtánpor

1 csésze füstölt tofu ( ez kb. a 30 dkg – s csomag fele, de ha szójamentesen akarod, használj egy csésze fehér, főtt babot – konzervet )

2 csésze víz

¼ csésze olaj

2 teáskanál tengeri só

2 teáskanál fűszerpaprika

2 teáskanál hagymagranulátum

1 teáskanál fokhagyma granulátum

1 evőkanál sörélesztő

¼ teáskanál kurkuma

1 teáskanál folyékony füst ( bab esetén használj ebből egy kicsit többet )

1 teáskanál szárított kakukkfű

bors



A szejtánpor kivételével botmixerrel dolgozd össze a kimért fűszereket és egyebeket, majd fakanállal dolgozd hozzá a sikérport is. A masszát kétféle módon is hőkezelheted : én ketté vettem és próbaképpen az egyik felét tiszta konyharuhába csavarva és átkötözve, lobogó forró vízbe tettem és ott főztem 80 percen át, a másik felét alufóliába tekertem mint egy nagy szaloncukrot, és belehelyeztem az elektromos párolóedényembe és szintén 80 percen keresztül gőzöltem. ( Érdekes volt összehasonlítani a két „sonkát”, a vizes sokkal halványabb és puhább volt, a párolt teltebb színű, állagú és persze erősebb ízű is, hisz nem főtt bele a sok íz a vízbe. )



Ezután sütőpapíros tepsire pakoltam mindkettőt és hideg sütőbe raktam őket. 250 fokon sütöttem kb. 20 percig, majd megfordítottam őket és még 175 fokon is kaptak 15 percet. Ez azért jó, mert kapnak egy kis kérget.



Ha kihűltek, mehetnek a páclébe ( ha van sonkahálód azokba is belegyömöszölheted, én ezt fogom tenni, de ez egyedül nem megy és a lányaim ebben még nem tudnak segíteni, meg kell várjam az uram ;o) – update: mégis sikerült egyedül!!!), szerintem min. 2 – 3 napra., de lehet, hogy 4 - 5 - re is. Majd nézem és tudósítok.



Páclé


1 evőkanál cukor

1 evőkanál tengeri só

3 gramm koriander

3 gramm borókabogyó

10 db. babérlevél

6 fokhagymagerezd

1 evőkanál levespor

2 evőkanál bioecet

1 evőkanál majoránna

1 evőkanál kakukkfű

1 evőkanál bazsalikom

1 evőkanál oregánó

1 evőkanál folyékony füst

2 - 3 evőkanál szójaszósz


Végy ki a főzővízből 1 liternyit, keverd el benne a fűszereket és forrald fel. Öntsd fel annyi tiszta vízzel majd, amennyi várhatóan ellepi a sonkádat és hagyd hűlni a páclevet.



Ha minden kihűlt, pakold bele a sonkákat ( az egyik 45 dkg - s, a másik 55 dkg - s , mielőtt elfelejtem ) és pácold néhány napig, a hűtőben tartva az edényt. Állítólag naponta egyszer megforgatni sem árt a szejtánsonkát a lében.



Hajrá, mindenki!!!! Kíváncsi vagyok, milyen lesz a végeredményünk és arra is, lesz – e, aki velem csinálja ;o)) Még egyszer szeretném hangsúlyozni, felelősséget nem vállalok az eredményért ... ;o))

( Eredetileg az Édes kötelesség blogban. )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése