2009. április 10., péntek

Kétszínű húsvéti kalács - tojás nélkül

Ezt a kalácsot tavaly húsvétkor sütöttem és igazán nagy sikere volt! Ma már biztosan bátrabb lennék és simán megcsinálnám 100% - osan teljes őrlésű lisztből ( ha éppen nem egy másik recepten törném éppen a fejem :P ), de hátha valaki meg pont így szeretné, félig durumból, félig tk. tönkölyből.








Vegán húsvéti kalács



5 dkg friss élesztő

10 dkg cukor

4 dl növényi tej

60 dkg liszt ( ezúttal 30 teljes kiőrlésű tönköly + 30 durum )

1 dl étolaj

3 evőkanál karobpor ( vagy akár kakaó )

csipet só


Az élesztőt futtasd fel a langyos tejben. Végy elő két tálat, egyikbe mérd ki az egyik lisztet, másikba a másikat. Mindkét tálba mehet 0,5 – 0,5 dl olaj, 5 – 5 dkg nádcukor és a pici só. A tönkölyliszthez keverd hozzá a karobport, a durumhoz ne, az lesz a világosabb rész ( én naná, hogy elrontottam ). A felfutott élesztős tejet is oszd el igazságosan a két tál között. Jöhet a dagasztás, min. 10 percig birkózz a gombócokkal, egyenként. Pihentesd őket kb. 60 percig, aztán jöhet a fonás.



A gombócokat 3 - 3 részre osztod, szép hosszú kígyókat formázol belőle és az itt látható videó instrukcióit követve összefonod.


Ha ezzel is megvagy, tedd a sütőpapíros tepsire a művedet, kend meg egy kis tejjel, tedd be a hideg sütőbe, amit most kapcsolj is be 50 fokra. Fél óra alatt nekem óriásira nőtt a kalács, ezért ekkor emeltem a hőfokot 175 – 180 fokra és 40 perc alatt készre sütöttem a sütit. Azért a tűpróba nem árt.


Hát, ennyi. Szerintem nagyon finom lett, próbáljátok meg Ti is! :o)





Ui.: Ami a fonást illeti … hát, hihetetlen, hogy nekem is sikerült. Én pontosan az az ember vagyok, aki képtelen bármiféle összetett mozgást leutánozni ( lásd: tánc, aerobic stb. ), ha egyszerre kell a kezemre és a lábamra figyelni, akkor nekem végem van. Itt szerencsém volt, valószínűleg azért voltam rá képes, mert a lábaimat nem kellett használnom, úgyhogy bíztatok mindenkit, próbáljátok ki, ha nekem ment, Nektek is fog! :o)


( Eredetileg az Édes kötelesség blogban. )

1 megjegyzés:

  1. Nálunk ez készült Húsvétra, és nagyon finom lett! Legnagyobb "hibája" volt, hogy kapásból kettőt kellett volna sütnöm, mert secc perc alatt elfogyott!:-) Legközelebb még tennék azt hiszem egy próbát karob nélkül is, őgy még hagyoményosabb lenne az íze talán. Ja, és szerintem is mehetne 100% teljes kiőrlésűvel!

    VálaszTörlés