2009. június 17., szerda

Pesto szósz házilag



Egyik nagy kedvencem a fűszernövények közül a bazsalikom.

Soha nem gondoltam volna, hogy milyen egyszerűen készíthető el ez az olasz Pesto finomság, mikor még az üveges szószt vettem és ettem.

Amennyiben van kertünk, úgy egyszerű a dolgunk, nyár kezdetén érdemes vennünk egy cserepes bazsalikomot (lehetőleg bio-t válasszunk)és kiültetni kertünk egy árnyékos szegletébe, innentől kezdve már semmi gondunk nem lesz vele, az első fagyokig mindig lesz friss bazsalikomunk, mert csak úgy ontja majd magából a friss leveleket és virágba is borul, ha jól érzi magát.

Nincs is annál finomabb amikor házilag a frissen leszedett bazsalikomból készítünk pesto-s spagettit ebédre, vagy akár vacsorára, ugyan is kiváló nyári eledel, amit kint a kertben vagy teraszon fogyaszthatunk el egy pohár fincsi bor kíséretében.

Hozzávalók 2személyre tésztához:

két nagy csokor friss bazsalikom
egy gerezd fokhagyma (opcionális)
bio szűz oliva olaj
egy maroknyi pálma mag vagy kesu dió

kevés bors (elhagyható)




Az elkészítés pár percet vesz igénybe.
A megmosott bazsalikom leveleket lecsipkedjük a szárról, a választott magokat apróra vágjuk, majd a bazsalikomot egy turmixgépben az oliva olajjal simára turmixoljuk, ezután hozzá adjuk az apróra vágott magokat, fokhagymát és ízlés szerint sózzuk, pici örölt bors is mehet bele és pár csepp friss citromlé.

A sajtot elhagyjuk, de ha eszünk tejtermékeket akkor kerülhet bele kevés reszelt parmezán sajt is.
Mikor minden egyben van, az egészet alaposan összeturmixoljuk.

Kitűnő pirítósra kenve, mártogatósnak, de nem utolsó sorban tésztaszósznak ajánlom!

Megjegyzés: ha nincs kertünk akkor se csüggedjünk, vegyünk a piacon egy-két nagy csokor bazsalikomot, vízbe téve jó pár napig friss marad.

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. És ha még pár napig vízben tartod, kinőnek a gyökerei, és lehet beültetni cserépbe!

    VálaszTörlés
  2. Igen lehet bízni benne, hogy gyökeret ereszt, de nekem még soha nem tette :)
    Azért fő hogy pozitívan gondoljunk erre (is)és akkor biztosan gyökeret ver majd...

    VálaszTörlés
  3. Pont így voltam vele én is, amikor először házilag készítettem: "Jé, ez ilyen egyszerű!" Én dióval szoktam csinálni, mert a férjem allergiás a fenyőmagra. Mi az a pálma mag? E
    Azzalmég nem találkoztam...
    Judit
    UI: Klassz ötlet ez a Vega Vendéglő, csak így tovább!

    VálaszTörlés