2009. március 30., hétfő

Halawa tamr - datolyás golyók


Na ez az a finomság, amelyiket kevesebb időbe telik elkészíteni, mint a nevét megjegyezni. Nálunk egyszerűen datolyagolyó címen fut, és igen nagy sikernek örvend. Remek bulikaja és egészséges is, mert cukor sem kerül bele - kivéve amennyiben megforgatjuk, de az igazán elenyésző mennyiség.

A receptje annyira szégyenletesen egyszerű, hogy őszintén szólva a citromhéj és a fahéj is csak azért került bele, hogy mégse legyen ciki egy ennyireegyszerű dolgot feltenni.

Halawa tamr - datolyás golyó

25 dkg datolya

25 dkg dió

1 (bio)citrom reszelt héja

egy nagy csipet fahéj

porcukor

A datolyát és diót aprítógépben összedaraboltam, a citromhéjjal és a fahéjjal összekevertem, majd gömböket formáltam belőle és porcukorba hempergettem. Ennyi.

Ez a biodatolyával kiválóan működött, tökéletes lett. A mezei datolya sajnos sokkal ragacsosabb volt, nem is vitte a kés, így azt húsdaráló nyomtam át a dióval. Nem kell megijedni, kicsit morzsálékos anyagot kapunk, de enyhén összenyomkodva remekül összeáll.

A receptet itt leltem.

Eredetileg a Sajtkukacon.

N.

2 megjegyzés:

  1. ez nagyon jól hangzik, rögtön elképzeltem u.ezt fügével, mert a datolyánál picit jobban szeretem - na persze a vendégekre kellene gondolnom, nem a saját hasamra :))

    VálaszTörlés