2009. március 23., hétfő


Gondolom nem vagyok egyedül a "Mit egyen a gyerek reggelire" problémával. Most biztosan rengetegen sóhajtanak fel, hogy "Jaj, igen, ez aztán egy nehéz kérdés".

Mert ugye az tény, hogy valamit ennie kell. Szerencsére a lányom többnyire elvan a házikenyér+ feltét variációval, de a fiúk folyamatosan sütit ennének reggelire. Amit én nem szeretnék.

Mit csinál ilyenkor az "unatkozó" anyuka? Jól kiszúr a beste kölykökkel, és olyan reggelit készít, ami kimeríti a sütemény fogalmát, ugyanakkor rostban és gyümölcsben gazdag. Sőt, ha növényi zsiradékot használunk, még vegán is. Ja, és nem mellékesen: isteni!!!!

(forrás: a kedvenccé avanzsált Baked című remekmű)

Málnás-zabpelyhes szelet

a tésztaréteghez:

1½ bögre tönköly fehérliszt

1 bögre nádcukor

1¼ bögre zabpehely

¾ tk só

¾ tk sütőpor

½ tk szódabikarbóna

½ tk fahéj

¾ bögre sótlan vaj /növényi margarin

a málnás töltelékhez

¼ bögre nádcukor

1 citrom reszelt héja és leve

½ tk fahéj

2 ek liszt

500 g (mirelit) málna

2 ek olvasztott vaj/növényi margarin

A sütőt előmelegítettem 180 Cº-ra. Egy kb. 30x30cm-es tepsit kibéleltem sütőpapírral és a kezem ügyébe készítettem.

A tészta hozzávalóit az aprítómba tettem és néhány gombnyomással durva morzsává alakítottam - gép hiányában ezt minden bizonnyal kézzel is el lehet követni, de éljen a kényelem....

A morzsás tésztából kivettem egy bögrényit, a többit pedig nagyjából egyenletesen az előkészített tepsibe nyomkodtam. 12-15 perig sütöttem, amíg kicsit lekezdettbarnulni. Ezután kivettem és hűlni hagytam (a sütőt nem kapcsoltam ki, mert még szükség lesz rá)

Egy tálban kézzel alaposan összekevertem a málnát, a cukrot, a citromhéjat és levet, a fahéjat, és a vajat.

A málnás tölteléket egyenletesen a félig megsült tésztára terítettem, majd a félretett morzsát is rászórtam.

Visszaraktam a sütőbe és kb. 35-40 perc alatt készre sütöttem.

Miután kihűlt, remekül szeletelhető.

A bejegyzés eredetileg a Sajtkukacon.

1 megjegyzés:

  1. Az édes reggeli remek dolog, feltölti egész napra a szervezetet, mi mindig azt eszünk. Fiaid szervezete minden látszat ellenére jól jelez, hogy édeset kér reggel. Remek megoldást találtál, javalsom még a kukoricatortát, rizsfelfújtat, és a variácós lehetőségek száma végtelen. JÓÉTVÉGYAT!

    VálaszTörlés