2009. március 24., kedd

Cukkinis zabpehelyfasírt

A fasírtot mindenki ismeri és szereti. Kirándulásokra, összejövetelekre ideális, a svédasztalról könnyen fogyasztható, ehető magában, vagy fogpiszkálóra felszúrt falatkákként, vagy körettel, salátával, stb.

Elkészíteni is nagyon egyszerű, csak ki kell cserélni a darált húst különböző

  • gabonákra, pl. zabpehely, köles, barnarizs, vagy
  • hüvelyesekre, pl. csicseriborsó, lencse, stb.
  • tovább lehet dúsítani reszelt/dinsztelt zöldségekkel, pl. répával, karalábéval, brokkolival, káposztával, stb.
Én vasárnap a zabot és a cukkinit párosítottam és magyaros fűszereket adtam hozzá.

Hozzávalók
  • zabpehely
  • víz
  • 1 fej vöröshagyma nyersen, 3 gerezd fokhagyma szintén nyersen
  • fűszerek: só, bors, szójaszósz, kömény, bazsalikom, majoranna, pirospaprika, babérlevél, vegán zöldfűszersó
  • dinsztelt hagymán megfuttatott reszelt cukkini
  • teljesőrlésű tönkölyliszt
A zabpehelyre vizet öntöttem (kb. 2 dl), és félretettem pihenni, hogy felszivja azt. Közben megdinszteltem egy hagymát, kicsit megfuttattam rajta a cukkinit - vigyázat, levet ereszt, amire nem biztos, hogy szükség van, attól függ, hogy mennyi vizet szívott fel a zabpehely! A hagymás cukkinit belekevertem a zabpehelybe, és fűszereztem és botmixerrel kicsit pépesítettem. Ha túl lágy, tönköly liszttel lehet szilárdítani, vizes kézzel formázni és már mehet is a forró olajba sülni.

Tipp: Ha nem ilyen nagyobb darabokat, hanem kis golyócskákat formálunk belőle, akkor falafelszerű lesz a kinézete. Fogpiszkálóval átszúrva, kis kenyérrel és uborkával alatta finom kis falatokat kapunk.

A recept eredetije a http://www.kreacica.blogspot.com/ oldalon található.

1 megjegyzés: